Netwerk Dordtse Helden

BRANDING VOOR DORDTSE HELDEN: DOELGROEPEN BETREKKEN EN ACTIVEREN

Branche
Non-for-profit

Communicatiemiddel(en)
Logo, huisstijl/visuele identiteit, website, banners, visitekaartjes, folders, social-media templates, flyers, e-flyer, poster, certificaat

Introductie

Netwerk Dordtse Helden inspireert jongeren om betrokken te zijn op hun medemens en stimuleert hen om hun kwetsbare stadsgenoten te ontmoeten. Jongeren ontdekken hun drijfveren en talenten en worden geïnspireerd om zich in te zetten voor de Dordtse samenleving.

Vraag

Ontwikkel een prikkelende en herkenbare huisstijl/visuele identiteit inclusief een logo. Laat het aansluiten bij onze identiteit en opvallen bij onze doelgroepen. Zowel offline- als online. Het doel is meer zichtbaarheid in Dordrecht en meer aanmeldingen door jongeren.

Logo ontwerp
Oplossing

De naam Dordtse Helden klinkt als een team super helden, en dat zijn het ook. De associatie met superhelden zorgen er mede voor dat het een naam is waar je even van opkijkt en wat blijft hangen. De branding volgt de eigenschappen van de naam. Sterke kleurencombinaties die prikkelen, opvallen maar ook kwaliteit uitstralen. Een uitgesproken en speelse stijl die aansprekend is voor de jonge doelgroepen. Naast het jonge publiek bedienen we ook een publiek van Dordtenaren die weinig of geen netwerk hebben (de hulpontvangers).

De mannetjes in o.a. het logo staan symbool voor zowel de hulpverlener als de hulpontvanger. Wanneer een mannetje een slag gedraaid wordt, is het mannetje ineens een praatwolkje uit een superhelden strip. Deze worden ingezet om teksten uit te lichten. Bijzonder functioneel dus.

visitekaartje close upvisitekaartje close upvisitekaartje close up
visitekaartje close up
visitekaartje close up
visitekaartje close up
visitekaartje close up
visitekaartje close up
visitekaartje close up
visitekaartje close up
visitekaartje close up
Resultaat

Mooi, maar heeft de branding en huisstijl ook gewerkt? Volgens Dordtse Helden zijn de eerste resultaten van de huisstijl en website veelbelovend. Ze krijgen erg veel positieve reacties op de stijl. Het aantal aanmeldingen/inschrijvingen door jongeren is enorm gestegen. De site wordt drukker bezocht en melden zich meer aan via de site.

Credits

De oude stijl van de Dordtse Helden website heb ik in samenwerking met partner-webdeveloper Pieter Huurman omgezet in de nieuwe huisstijl.

“Studio Robbert de Groot is een betrokken en onderzoekende partner. Robbert bracht helderheid en inzicht rondom ons merk en heeft op basis daarvan een passende huisstijl ontwikkelt. Met een goed en meetbaar resultaat!”

— Marion van Bruggen, netwerkcoördinator Dordtse Helden
Robbert de Groot

Ik vertel je graag meer over dit project!